حرکت راز هستی

فرزندان آرش

حرکت راز هستی

فرزندان آرش

توصیه‌ی غذایی برای تقویت حافظه

از پرخوری بپرهیزید
پرخوری را کنار بگذارید و غذاهای سنگین نخورید. برعکس سعی کنید همیشه غذاهای سبک و کم کالری میل کنید. اگر لازم بود در بین روز یا بعد از ظهر یک میان وعده‌ی سبکی مثل میوه‌های تازه یا خشک، لبنیات کم چرب و کم شیرین میل کنید.

زنده باد امگا 3‌ها
از مصرف امگا 3‌ها غافل نشوید. هر هفته سه مرتبه ماهی (ماهی آزاد، ساردین و غیره) میل کنید. مصرف برخی از میوه‌های خشک مثل بادام و گردو را فراموش نکنید. امگا 3‌ها اسیدهای چربی هستند که در ساخت غشای نرون‌ها یا همان سلول‌های عصبی ما نقش دارند. برای همین جذب امگا 3‌ها برای عملکرد خوب مغز ما لازم و ضروری‌اند و از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کنند.

میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید
میوه و سبزیجات برای حفظ سلامتی روحی و جسمی ما ضروری است. این مواد غذایی حاوی میزان قابل توجهی ویتامین هستند که برخی از آن‌ها آنتی‌اکسیدان بوده و از سلول‌های عصبی و مغز ما حفاظت می‌کنند.

آهن را دریابید
متأسفانه اغلب زنان با کمبود آهن مواجه هستند. آهن نقش مهمی در عملکرد مغز ما دارد. این ماده‌ی معدنی در انتقال اکسیژن به مغز نقش دارد. گوشت قرمز، دل و جگر، سبزیجات سبز رنگ، غلات، حبوبات و غیره سرشار از آهن هستند.

به میزان کافی آب بنوشید
باید بدانید که کمبود آب بدن می‌تواند ریشه‌ی کاهش تمرکز افراد باشد. برای همین توصیه می‌کنیم روزانه و به طور منظم به میزان کافی آب بنوشید و اجازه ندهید تشنگی هلاکتان کند و بعد به سراغ آب بروید.

منبع: همشهری
 

ورزش بهترین راه درمان آرتروز

ورزش بهترین راه درمان آرتروز

تحقیقات اخیر نشان مى دهد، بهترین و موثرترین روش درمانى آرتروز انجام تمرینات ورزشى منظم است.‌‌‌ بنا به اعلام محققان تمرینات ورزشى منظم مى تواند مخصوصا در درمان آرتروز ناحیه زانو بسیار مفید باشد.‌‌‌‌‌گروهى از دانشمندان استرالیایى با بررسى نتایج مربوط به 18 سرى مطالعات گوناگون در زمینه درمان آرتروز دریافتند، انجام تمرینات منظم ورزشى و بالاخص تمرینات قدرتى راهى مفید در درمان آرتروز ناحیه زانو است.‌‌‌‌‌در این سرى مطالعات گسترده، پژوهشگران بیش از 2800 بیمار 55 تا 74 ساله مبتلا به انواع گوناگون آرتروز را مورد بررسى قرار داده بودند.‌‌‌    

 

منبع :  سلامت نیوز

آموخته ام که......

آموخته ام که: هر چه زمان کمتری داشته باشیم کارهای بیشتری انجام می دهیم
آموخته ام که: خوشبختی جستن آن است نه پیدا کردن آن

آموخته ام که: عشق مرکب حرکت است نه مقصد حرکت
آموخته ام که: مهم بودن خوب است ولی خوب بودن از آن مهمتر
آموخته ام که: تنها اتفاقات کوچک زندگی است که زندگی را تماشایی می کند
آموخته ام که: چشم پوشی از حقایق آنها را تغییر نمی دهد
آموخته ام که: در جستجوی محبت و خوشبختی زمانی برای تلف کردن وجود ندارد
آموخته ام که: اگر در ابتدا موفق نشدم با شیوه جدیدتر دوباره بکوشم
آموخته ام که: موفقیت یک تعریف دارد « باور داشتن موفقیت»
آموخته ام که: باید شکر گزار باشیم که خدا هر آنچه را که می طلبیم به ما نمی دهد


 برداشت از وبلاگ : بشنو از نی

http://rahmat110.blogfa.com

12 قدم تا موفقیت در همه مراحل زندگی - همه چیز به طرز تفکر شما ..


در زیر 12 نکته‌ای را بیان می‌کنیم که باور داریم موفقیت را در همه عرصه‌های زندگی شما ایجاد می‌کند، البته به شرطی که به اندازه کافی صادق و فعال باشید و تغییراتی که بعد از خواندن این مقاله به آن می‌‌رسید را در خود ایجاد کنید. بد نیست که چند ورق کاغذ و خودکار کنار دست خود داشته باشید تا پاسخ‌هایتان را روی آن بنویسید.

-
چرا می‌خواهید موفق باشید؟ در این قسمت باید کاملاً دقیق باشید. منظورمان پاسخ‌های عمومی و کلی مثل بیرون آمدن از بدهی‌ها، داشتن زمان بیشتر با خانواده، به دست آوردن پول بیشتر، بالا بردن کیفیت زندگی خود نیست. باید برای این سوال پاسخی دقیق داشته باشید زیرا همین است که شما را ساعت 5 صبح از رختخواب بلند کرده و باعث می شود شب‌ها تا دیرقت بیدار بمانید، همین است که به شما هیجان می‌دهد و باعث می‌شود تلاش و تمرکز بیشتری داشته باشید

-  
لیستی 5 نفره از مهمترین افراد زندگیتان تهیه کنید، آنهایی که تاثیری مستقیم بر طرز فکر شما دارند (بچه‌ها به حساب نمی‌آیند). آیا این افراد زندگی دارند که دوست دارید داشته باشید؟ آیا دوست دارید درآمد سالانه‌ای همانند آنها داشته باشید؟ آیا ارزش‌های یکسانی با آنها دارید؟ آنها سهمی در زندگی شما دارند یا از زندگیتان دور هستند؟

-
اهدافتان برای هفته آینده، 30 روز آینده، 60 روز آینده، 90 روز آینده، یک سال آینده و 5 سال آینده را یادداشت کنید. اهدافتان باید همه عرصه‌‌های زندگیتان را شامل شود، مثل درآمد، روابط، کار/حرفه/پیشه، سبک زندگی، سرگرمی‌ها، استراحت، مسافرت، و از این قبیل. نباید چیزی را نادیده بگیرید، این خیلی مهم..............

ادامه مطلب ...

رتبه جهانی ایران در مصرف سوخت و تعداد تصادفات

در مصرف سوخت، انواع آلاینده‌ها و تعداد تصادفات دارای رتبه‌های جهانی هستیم.
در سال ۱۳۵۵ مصرف بنزین در فرانسه ۶ برابر ایران بود در صورتی که بعد از گذشت ۳۶ سال، مصرف بنزین در ایران دو برابر فرانسه شده است.   هر خودرو در اروپا روزانه حدود ۳ لیتر و در آمریکا روزانه حدود ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند، اظهار کرد: این رقم در ایران بیش از ۱۰ لیتر است و به عبارتی هر خودروی ایرانی بیش از دو برابر متوسط جهانی بنزین مصرف می‌کند. این اعداد و ارقام واقعیات ملموس جامعه ما هستند که اطلاع از آن‌ها برای مردم ما می‌تواند به اصلاح بسیاری از رفتارهای غلط رانندگی و بهبود فرهنگ ترافیک منجر شود
.


منبع: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  

معرفی کتاب : دل به دریا بزن


معرفی کتاب به معنی تایید نویسنده و سایر سخنان او نیست .مسلمان حکمت و علم را یاد میگیرد اگر چه از اهل نفاق باشد.(حدیثی از معصوم)

نویسنده  باگوان شری راجنیش (اوشو) - مترجم : مجید پزشکی - انتشارات هودین- 100 صفحه

                                                        **********

زمانی که خطر کنی و دل به دریا بزنی، آنگاه هوش و خردی فراوان از تو فوران می کند. همچون یک شمشیر، تیز می شوی. اما مردم هرگز خطر نمی کنند. شمشیرشان روز به روز بیشتر زنگار می زند. آیینه وجودشان، گرد و غبارمی اندوزد. یگانه راه ممکن، زندگی در حرارت صد درجه است. زیرا در این درجه تبخیر صورت می گیرد و "خود" تو از میان بر می خیزد.

**********

دلنشین ترین آواز، آواز بی آوازخوان است........

ادامه مطلب ...

شهیدان‌ِ وطن‌


محمد حسن معیری (رهی معیری)

 

نمردهاند شهیدان، که ماه و خورشیدند

که  کُشتگان    وطن،  زندگان    جاویدند

                   خلاف شمع، که میگرید از هلاکت خویش

                        به  روز  رزم،   سپردند   جان  و  خندیدند

فرازِ  چرخ نهادند پای، چون  «بهرام»

اگر چهدامناز اینخاکدان فرو چیدند

                         به جانخصمفکندند لرزه، همچونبید

                         ولی  چو  کوه،  ز  بادِ  اجل  نلرزیدند

بر آستان  رضا،  چون  غبار  بنشستند

بر آسمان شرف، همچو مَهدرخشیدند

                      به جنگ دشمن، اگر نقدِ جان نمیدادند

                      به جان دوست، چنین منزلت نمیدیدند

اگر بهدیدهی بیگانهاند، چون شب تار

ولی بهدیدهی ما، همچو صبح امیدند

                     به جان پاک شهیدان، کهزندهاند «رهی»

                     دلاوران،  که  سزاوارِ   جشن   جاویدند

 

 پاینده ایران

 

اینجا ایران است:

ساحل چابهار فروردین 92.

تصویر فوق حاصل حفاری خرچنگ های کوچک برای نفوذ در ساحل ماسه ای است.