حرکت راز هستی

فرزندان آرش

حرکت راز هستی

فرزندان آرش

به کجا چنین شتابان ...گون از نسیم پرسید...دل من گرفته زاین ..

خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران:

رکاب زنی دوچرخه سوار ایرانی در دریای عمان از زبان خودش:

 

امیری رودان

 

سال گذشته  نخستین پیمایش موفق خود را با طی کردن سه جزیره هرمز،لارک و قشم طی سه روز با این دوچرخه انجام دادم که خوشبختانه با سربلندی انرا را پشت سرگذاشتم و در سالجاری تصمیم گرفتم به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اولین رکاب بین المللی خود را از بندرجاسک تا کشورعمان با هدف ...

خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران:

رکاب زنی دوچرخه سوار ایرانی در دریای عمان از زبان خودش:

 

امیری رودان

 

سال گذشته  نخستین پیمایش موفق خود را با طی کردن سه جزیره هرمز،لارک و قشم طی سه روز با این دوچرخه انجام دادم که خوشبختانه با سربلندی انرا را پشت سرگذاشتم و در سالجاری تصمیم گرفتم به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اولین رکاب بین المللی خود را از بندرجاسک تا کشورعمان با هدف انتقال پیام "صلح و دوستی" مردم ایران بپیمایم.


زمان سفر قرار بود روز سوم خرداد باشد که به دلیل نامساعد بودن هوای استان هرمزگان لغو و به نیمه اول خردادماه موکول شد، اما در خصوص مسافت با توجه به اینکه احتمال برخورد با جریان دریایی وجود دارد که رعایت اصول ایمنی باعث فاکتور گرفتن بخشی از این پیمایش دریایی می شود، نمی توان مسافت دقیق این سفر را اعلام کرد اما تمامی تلاش خود را به کار خواهم بست که در رویارویی با امواج مرتفع دریای عمان مانند سفرهای سابقم موفق بوده و بتوانم به عنوان یک ایرانی سربلند شوم.

این پیمایش در صورت محقق شدن به عنوان رکورد قابلیت ثبت در کتاب گینس را دارد اما بنده به دنبال این موضوعات نیستم و تنها به خاطر علاقه و لذت بردن از دوچرخه سواری این کار را انجام می دهم.
به کشورهای زیادی از قاره های مختلف سفر کرده ام مانند هند، مالزی، فرانسه، اسپانیا، آلمان، اتریش، ایتالیا، یونان و بسیاری دیگر که در آینده درصدد تکمیل کشورهای قاره های سراسر جهان هستم.

 طرح ساخت این دوچرخه زمانی به ذهنم خطور کرد که قصد داشتم از رودخانه‌ای واقع در بنگلادش عبور کنم، اما به جز کشتی وسیله‌ دیگری برای تردد وجود نداشت. پس از بازگشت به ایران به این فکر افتادم که دوچرخه‌ای را برای عبور از معابر آبی بسازم، به همین منظور این طرح و ایده نو را به هیأت دوچرخه سواری استان هرمزگان ارائه کردم که با استقبال مواجه شد، به این ترتیب کار ساخت دوچرخه دریا را با کمک اعضای هیأت دوچرخه سواری عملیاتی کردیم.

این جهانگرد ایرانی می گوید: از زمان ساخت اولیه تا کنون، بیش از 36 بار دوچرخه را به آب انداختیم و پس از هربار، مشکلی را رفع کردیم تا نهایتا به نخستین دوچرخه آبی کشور تبدیل شد. این دوچرخه به مدت 18ماه آزمایش شده و با همین وسیله تا جزیره هرمز تردد کرده‌ام. این طرح و ایده، نمونه خارجی ندارد و برای نخستین بار ساخته شده است

(دوچرخه‌سوار هرمزگانی که سابقه یازده سال گردشگری همراه با رکاب زدن دوچرخه را در کارنامه دارد، قصد دارد 230 کیلومتری مسیر بندرجاسک تا کشور عمان را با شعار صلح و دوستی مردم ایران رکاب بزند.)

اقای امیری نویسنده چند کتاب نیز میباشند

...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد